Hvordan preges norske lærebøker for grunnskolen av den seksuelle revolusjonen? Organisasjonen Kristent Ressurssenter med Truls Olufsen-Mehus har gått gjennom lærebøkene som brukes. Funnene presenteres på det nye nettstedet SkeivTeori.no, og han sier følgende på sin Facebookside:
8-åringer får servert at de skal lære å tenke hvordan det er å føle seg som en gutt, jente, ingen av delene eller begge deler.
Dette er “kunnskap” alle forlagene formidler til våre barn i skolebøkene, mens de peker på Læreplan 2020 og kompetansemålene som viser at “kjønnsidentitet” er noe barn skal samtale om.
Forlagene viser til Store Norske Leksikon, men der er også “kjønnsidentitet” og andre skeive teorier forfattet av skeive aktivister. Forlagene, skeive interesseorganisasjoner, politikere og byråkrati driver med sirkelargumentasjon. Ingen tar ansvar for vranglære og brudd på opplæringsloven.
Funnene kortfattet:
– Alle forlagene har gjennomført opplæringsmøter med foreningen Fri. (Dokumentert)
– Alle forlagene tilsidesetter biologisk kjønn fra 4. Klasse ved å innføre kjønnsidentitet som ny lære om kropp, menneske og kjønn
– De største forbundene for elever og lærere har forpliktende avtaler med foreningen Fri og Rosa Kompetanse
– forlagenes nye lære om kjønnsidentitet bryter opplæringslovens § 1-1 om vitenskapelig og kritisk tenkning
– foreningen Fri er gitt definisjonsmakt til å bestemme hvordan hele landets skoler, utdanningsinstitusjoner og mye lovverk skal forstå kjønn fra skeiv teori
Dere som kjenner på et med-ansvar kan støtte arbeidet på —-> www.kressurs.no